Saknar snö

Nu är jag trött på att vänta på den underbara vintern, men jag får väll vänta ett tag till. Det börjar bli kallt i sverige nu och snön börjar väll falla i norr snart, men här i stockholm kommer det nog att vara 10 grader varmt i slutet av november (precis som förra året).

När jag var mindre hade jag alltid snö på min födelsedag och det var en av de viktigaste sakerna då! Jag älskade snön redan som liten och det gjorde mig otroligt lycklig när det låg snö på marken.

Ännu värre var det när vi firade första julen utan snö! Hos min farfar var det alltid minst 50 cm djup snö när vi kom dagen innan julafton, nu vågar jag knappt fira julen där eftersom det inte ligger snö den 24 december. Många tankar har flugit igenom mitt huvud om att fira jul någonstans där det garanterat finns snö, men då kanske man missar att fira den med de man bryr sig mest om.

Nu ska jag inte sitta här och skriva mer om hur mycket jag saknar snön för då kommer jag snart att börja gråta!

Take care, Jess

Comments

Comment the blog post here:

Namn:
Remember me?

E-mail: (will not be seen)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0