Jessica Jelvin

Att vara 18 år, singel, "arbetslös" och galen i pengar!? Fungerar det verkligen? Jag har alltid haft stora drömmar och höga förväntlingar på vad mitt liv ska ge mig. Det har aldrig räckt med bra, det måste vara utmärkt innan jag nöjer mig!

Jag är som sagt 18 år, vemfan vill vara 18 år? Typ alla som inte har varit "lyckliga" nog att fylla 18 än! Okej att man får fira stort med att ha alkohol i sitt rum utan att föräldrarna blir galna, okej att man får gå på krogen, okej att man är mogen nog att bestämma om andras liv genom att rösta och det är väll okej att säga att man är 18 år fyllda när någon frågar. Tills man kommer in i det "bättre" livet, där man inser att 18 är typ den ända åldern man inte vill vara! . Som tur är fyller jag 19 år om bara 4 veckor.

Att jag är singel får jag väll skylla på mig själv! Eller kanske på ödet? Nej, jag tror att jag träffade den rätte personen för mig för länge sen. Då var jag tyvärr alldeles för ung för att ens förstå vad kärlek var och vad det innebär. Men allvarligt talat så gillar jag singellivet! Kärlek är dock inte helt fel heller.

Min "arbetslöshet" har många funderat över, jag vet även att det har pratats om det en hel del! Vad sägs om att jag berättar hela min historia i ett annat blogginlägg och säger för tillfället inte mer än att jag inte ville hoppa av skolan! Jag hade lixom inget annat val. Jag sitter nog hemma och kollar på tv mer gärna än ligger på ett äckligt sjukhus med slangar genom näsan och en psyk-logiker (som jag så gott kaller dem) som försöker lista ut varför jag stirrar in i väggen och inte kan prata.

Mitt penga-beroende går nog i släkten med två chefer till föräldrar och ett bra vetande om hur man kan tjäna pengar! Vi kan väll bara säga att jag är på god väg för att köpa min första ferrari ;)

Love, Jess -The one and only


Comments
Postat av: Bella

Haha, bra inlägg darl. Kanske ska satsa på körkortet först bara ;)

Kräver föresten att vara den första att glida omkring med dig i din ferrari.

2008-11-01 @ 12:38:29
URL: http://belindan.blogg.se/

Comment the blog post here:

Namn:
Remember me?

E-mail: (will not be seen)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0